vineri, 12 februarie 2010

O ciocolata...neagra, va rog!

Acum cateva secunde m-a traznit un gand ciudat...de ce imi place mie ciocolata light? Niciodata nu mi-am pus intrebarea asta desi in ultimul timp ma cam seaca.

Adica, in fiecare dimineata, daca nu mananc cel putin o tableta de Kandia neagra cu 55 % cacao, parca nu sunt om. As putea foarte usor sa optez pentru cea simpla, cu lapte. E dulce, e buna si exista tot timpul in frigiderul meu. Plus ca o gasesti la toate colturile, dacar fi sa raman fara. Insa nu, eu n-o vreau p-aia, eu o vreau pe Kandia mea cea light si nu exista loc de discutii. Pacat ca se gaseste asa greu...

In timp ce Poiana cea dulce impanzeste buticul de vizavi a lui Gigi, cea light isi face veacul tantos doar in hipermarket-urile bine aprovizionate. Mi-ar fi mai usor sa-mi indrept atentia spre cea dulce nu? Mai ales ca vine la pachet cu mai multe modele: de la cea cu fructe, pana la migdale sau umplutura de caramel. Aia neagra are doar trei variante 55%, 75% sau 85% cacao...niste cifre si nimic mai mult.

Si totusi de ce o plac atat de mult si de ce innebunesc de pofta cand frigiderul meu uita sa o caute prin sertarasul destinat dulciurilor? Sa fie oare pentru ca e rara...sau poate pentru ca imi da o doza necesara de amaraciune, o doza de 55%? Sa fie un soi de masochism al papilelor mele gustative care cer sa fie chinuite nitel? Tot ce e posibil

Un fapt este cert insa: imi place...si azi-dimineata nu o mai aveam. Ii ocupasera locul in sertarasul destinat dulciurilor, multe alte chestii zaharoase si pline de calorii innecate in aroma de fructe, caramel si migdala. Perplexa, l-am ciufulit putin pe Dl Frigider ca m-a tradat insa m-am calmat imediat...Pai normal ca nu mai aveam ciocolata neagra ca doar deh in ultimele zile am bagat la greu portie dubla ca se necesita. Se pare ca nu ma mai multumesc cu o singura tableta, mai nou vreau 2-3, poate chiar 5 tablete. „Acum, ia si inghite in sec”, mi-am zis. „Asa se intampla daca te lacomesti.”

Si totusi de ce imi place ciocolata neagra, atata timp cat n-am nimic impotriva unui dulce? Ador Bounty si iubesc Tiramisu...cu toate astea urasc ciocolata simpla si mai ales pe cea impopotonata cu arome traumatizante de fructe, caramel si bla. Vreau ciocolata mea cea neagra...aia amara si incapatanata, dar atat de dulce odata ce se topeste in gura si-mi pune la punct papilele mele cele pretentioase.

Si ete si o piesa care i se potriveste perfect Kandiei mele cu doar 55% cacao...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu