joi, 15 octombrie 2009

O fata de masa

Astazi mi-am dorit o fata de masa....de fapt nu mi-am dorit-o, asta pentru ca stiu ca am avut-o. Mi-a fost dor de ea mai degraba...simteam nevoia sa o mai vad odata...aceeasi fata de masa alba cu un servet caramiziu deasupra ei. Aceeasi bucata de carpa pe care, in decursul catorva ore, pete de tigara, cofi si bere isi desenau o harta numai de ele stiute...

Pana acum n-am stat sa verific aceea harta. Oare ce drum isi schita si unde a decis sa insemneze orasul cu o bulina rosie, sau mai degraba cu o pata de scrum semi-ovala? O senzatie si nimic mai mult...

Niciodata n-am stat sa ma raportez la astfel de detalii. Acum, cand lucrurile isi schimba unghiurile, stau si ma intreb: oare ce gandea fata aia de masa, in timp ce eu imi sprijineam cotul pe ea si visam momente unice cu gand de viitor? Ma gandesc ca, disciplinat si ordonat, isi construia mai departe liniile spre un final pe care conversatiile mele goale nu aveau cum sa le anticipeze. Details...ai zice

Si totusi, in ultimul timp, aceste detalii fac diferenta. De ce acum, scrumul de tigara de pe aceeasi fata de masa ma enerveaza si incerc sa-l indepartez, dand nevrotic din maini, si atunci nici nu-i simteam prezenta? Probabil ca-mi murdaream cotul stand direct pe el si nici ca-mi pasa. Sa fie oare de vina conversatiile goale? Sa fie de vina zambetul ce faceau cutele de pe aceeasi fata de masa sa amuteasca?? N-am de unde sa stiu...

Si pana la urma, acelasi pliuri, ce deunazi mi se pareau din peisaj...pierdute undeva departe...mi-au atras atentia...si acum, le vad mai proeminente ca niciodata...Fata de masa nu s-a schimbat, tot comunista si cu iz de camin cultural este. Cu toate acestea, de ce o plac si incerc sa o curat nevrotic???

Indepartez orice urma de scrum, cofi sau bere...constat ca ramane doar un alb ce cateodata prinde nuante caramizii...si realizez ca desenul inca nu si-a conturat finalul....

Stie si el ca nu-si poate desena harta fara cele consumate de mine.

"N-ai ce sa-i faci", ii spun inciudata..."Scaunul e liber. Cotul meu e mai atent la detalii acum si zambetul...Ei bine, zambetul n-ai sa-l mai primesti decat de la mine. Nah, oftica-te si inghite in sec. Eu tot am sa-ti sterg nevrotic urmele de scrum"...Nu te pui cu persoanele ce viseaza momente trecute...

Si pana la urma mi-e dor de o fata de masa...si nu de asta, care mi se prezinta acum, apretata, mirosind a proaspat, ci de una patata de scrum, cofi si bere...

Hai mai bine sa achitam, ca aici nu mai e de noi. Ti-am zis ca e frig rau in seara asta??

2 comentarii:

  1. Domle tre sa fi fosst o fata de masa foarte batrana si inteleapta de i-ai dedicat un post pe blog si i-ai acordat atata atentie...

    Promit k de acum incolo sa fiu si eu mai atenta la fetele de masa pe care imi vars berea si pe care imi cade scrumul de tigara...

    RăspundețiȘtergere
  2. nu era nici batrana si nici inteleapta...desi de multe ori eu am vazut-o asa...era doar o fata de masa de care mie imi este dor...

    si da, chiar ar trebui sa fii mai atenta la fete de masa...sigur e una care iti inspira tie o amintire pe care nu vrei sa o uiti si tot patata e...diferenta este ca a ta, in loc de cofi, prezinta pete de absint...

    mi-o iau si de data asta ;;)

    RăspundețiȘtergere